i http://agacollection.blogspot.com/ Tahukah Anda... »» (?)

Jumat, 24 Desember 2010

The Present Continuous Tense by D.A. Satriadi


Aga Collection
Tempat Pemesanan Pakaian Terlengkap & Termurah Celana Legging, Hotpants, Sontok, Kolor, Aladin) Panjang / Pendek dan Kaos ('Tersanjung', Singlet, Batik)
Cipayung, Depok, Jawa Barat, Indonesia, Kode Pos 16437, 
HP.: 081281821603,   E-mail:


Produk-produk berkualitas kami terdiri dari berbagai macam kualitas sesuai pesanan Anda.
THE PRESENT CONTINUOUS TENSE
by D.A. Satriadi

Apa yang akan Anda jumpai pada tulisan ini?
Daftar Isi - Pendahuluan-untuk pelajar - Pegangan Guru - Ucapan terima kasih - Some Parts Of A Sentence - Eight Simple Sentence Patterns - Sixteen ( 16) Tenses of the verb - The Simple Present Tense - Exercises (= latihan) - The Present Continuous Tense - Exercises - The Present Perfect Tense - Exercises - The Present Perfect Continuous Tense - Exercises - The Simple Past Tense - Exercises - The Past Continuous Tense - Exercises - The Past Perfect Tense - Exercises - The Past Perfect Continuous Tense - Exercises - The Simple Future Tense  -  Exercises - The Future Continuous Tense - Exercises - The Future Perfect Tense - Exercises - The Future Perfect Continuous Tense - Exercises - The Past Future Tense - Exercises - The Past Future Continuous Tense - Exercises - The Past Future Perfect Tense - Exercises - The Past Future Perfect Continuous Tense - Exercises - Appendix 1 Verb Tenses Chart - Appendix 2 Graphic Comparison -  Appendix 3 List of Irregular Verbs - Appendix 4 Verbs that cannot usually be used in Continuous or Progressive Forms - References  
Jika Anda merasa dan berpendapat tulisan ini bermanfaat dan berdayaguna untuk dijadikan sebagai bahan studi (pembelajaran dan perbandingan), namun di sisi lain perlu adanya revisi atau perbaikan isi dan penampilan.... Agar setiap catatan dan tulisan ini lebih bermakna untuk kepentingan khalayak, melalui pesan singkat ini Penulis berharap ada pembaca yang ikhlas dan siap menyisihkan untuk donasi via link PayPal di bawah ini. Dengan tidak mengurangi rasa keikhlasan dan hormat penulis kepada Anda, pengunjung yang budiman dan dermawan, terima kasih atas partisipasi yang telah diberikan. Salam sukses selalu.





2. The Present Continuous Tense
     
          Kita sering mengungkapkan sesuatu yang sedang kita lakukan atau sesuatu itu sedang terjadi, baik ada hubungannya dengan kita ataupun tidak dalam kehidupan sehari-hari. Keberlangsungan peristiwa atau kegiatan SEDANG itu kita nyatakan dalam tense ini. Bukan hanya itu, penggunaan tense tersebut dalam konteks lain pun disajikan di bawah ini.

Jika Anda merasa dan berpendapat tulisan ini bermanfaat dan berdayaguna untuk dijadikan sebagai bahan studi (pembelajaran dan perbandingan), namun di sisi lain perlu adanya revisi atau perbaikan isi dan penampilan.... Agar setiap catatan dan tulisan ini lebih bermakna untuk kepentingan khalayak, melalui pesan singkat ini Penulis berharap ada pembaca yang ikhlas dan siap menyisihkan untuk donasi via link PayPal di bawah ini. Dengan tidak mengurangi rasa keikhlasan dan hormat penulis kepada Anda, pengunjung yang budiman dan dermawan, terima kasih atas partisipasi yang telah diberikan. Salam sukses selalu.



Pola Kalimat:

(+) S + be (am/is/are) + V1 + ing + O/Adv.
(-)  S + be + not + V1 + ing + O/Adv.
(?) Be + S +V1 + ing + O/Adv.

Fungsi dan Contoh:

i. The Present Continous Tense untuk mengungkapkan kegiatan atau 

   keadaan yang sedang berlangsung pada saat sekarang.

  • The doorbell is ringing.
  • It is raining now.
  • Why are you sitting at my desk?
  • I am not wearing a coat as it isn’t cold.
  • She is typing two letters now.
  • Betty is sick. She’s lying in bed. She is not sleeping. Helen is looking out the window.
          BETTY   : What are you looking at?
          HELEN  : I’m looking at yourfather. He is cooking hamburgers in the yard.
          BETTY   : Is Peter in the yard, too?
          HELEN  : Yes, he is. He’s playing with Alan.
          BETTY   : Can you see Elena?
          HELEN  : No, I can’t. Oh, wait a minute! Yes, I can. She‘s standing behind the bush.
          BETTY   : What’s she doing?
          HELEN  : She‘s laughing at the dog.
          BETTY   : What’s the dog doing?
          HELEN  : He’s barking at Tom. Tom has the dog’s stick.
          BETTY   : Where’s Luis? Is he playing, too?
          HELEN  : Oh, no. Lying under the tree. He’s reading!

ii. untuk mengungkapkan sesuatu yang sedang terjadi di sekitar waktu 

    sekarang.
 

          Tom and Ann are talking and drinking in a café.
  • Tom say  : ‘I’m reading an interesting book at the moment. I’II lend it to you when I’ve finished it.’ 
  • Silvia is learning English at the moment. The boy is painting the house at the moment.
iii. untuk membicarakan tentang keadaan yang berubah-ubah.

  • The population of the world is rising very fast.
  • Is your English getting better?
  • The stocks are falling down rapidly at the stock market.
iv. untuk menyatakan pengulangan suatu tindakan yang sama.

  • The economic situation is already very bad and it is becoming worse.
  • 'You’re working hard today.’  ’Yes, I have a lot to do.’
  • I’m seeing my boss all these days.
  • John is always making trouble.
v. untuk menyatakan tindakan yang akan atau terpaksa dilakukan 
    ( FUTURE meaning ).

  • They are leaving from Bali next week. She is going to have a difficult year.
  • A : Are you doing anything tomorrow afternoon?
  • B : Yes, I’m playing tennis with Ann.
          The boy is calling her at eight tomorrow night.
          A : Are you playing football tomorrow?
  • B : Yes, but Tom isn’t playing. He has hurt his leg.
          A : Ann is coming tomorrow.
  • B : Oh, is she ? What time is she arriving?
          A : At 10.15.
  • B : Are you meeting her at the station?
          A : I can’t. I’m working tomorrow morning. Alex is getting married next month.


Jika Anda merasa dan berpendapat tulisan ini bermanfaat dan berdayaguna untuk dijadikan sebagai bahan studi (pembelajaran dan perbandingan), namun di sisi lain perlu adanya revisi atau perbaikan isi dan penampilan.... Agar setiap catatan dan tulisan ini lebih bermakna untuk kepentingan khalayak, melalui pesan singkat ini Penulis berharap ada pembaca yang ikhlas dan siap menyisihkan untuk donasi via link PayPal di bawah ini. Dengan tidak mengurangi rasa keikhlasan dan hormat penulis kepada Anda, pengunjung yang budiman dan dermawan, terima kasih atas partisipasi yang telah diberikan. Salam sukses selalu.


Are you ready to perform the test to see what you have got? Click down below.


EXERCISES

I. Choose A, B, C, D, or E as the best answer by crossing (X) it. 

   (Pililah A, B, C, D, atau E jawaban yang paling benar dengan
   memberi tanda
silang.)


1. She …. at a very luxurious hotel now.
    A. stays    B. is staying    C. stayed     D. has stayed     E. had stayed                      

2. … we going to the movies tonight?

    A. Are               B. Does           C. Do          D. Did        E. Is

3. “What are you doing here?” “I am … a magazine.”

    A. read         B. reads       C. reading          D. is reading        E. have read                    

4. The negative of “Rina is reading now“is …..

    A. Rina doesn’t reading now.         D. Rina wasn’t reading now.         
    B. Rina reading not now.                 E. Rina aren’t reading now.
    C. Rina isn’t reading now.




5. Helen …… playing volley ball.

    A. are            B. can           C. isn’t            D. has            E. am

6. The girl …..

    A. can’t sleeping.    C. has sleeping.        E. is sleeps
    B. sleeping.              D. Isn’t sleeping                                             

7. What ….. Linda and Tom doing?

    A. are       B. can        C. is        D. have       E. will

8. …. reading a book?

    A. Is she      B. He has        C. She         D. You       E. Does         

9. X: ….?

    Y: We are studying English now.

    A. What do you do     C. What are we doing         E. Are you studying English
    B. What do we do      D. What are you studying

10. We are awake. We … sleeping.

       A. aren’t          B. isn’t          C. no           D. don’t          E. not 

11. The machines … working today.

       A. don’t         B. no         C. is          D. aren’t         E. not are              

12. They … swimming. They’re walking home.

       A. no          B. want         C. aren’t        D. don’t        E. isn’t

13. We are unhappy. We … smiling.

       A. don’t           B. aren’t        C. do         D. no          E. isn’t

14. The train … at 6:00.

       A. arrive       B. are arriving     C. is arriving     D. arriving     E. to arrive

15. Yukiko … shopping on Monday.

       A. is thinking       B. going      C. is going      D. go     E. think

16. They …  lunch tomorrow.

       A. having         B. are having          C. eating         D. eats        E. needs

17. …. Betty reading a book

       A. Has          B. Am         C. Is          D. have        E. Are

18. Is she …?

      A. is sitting         B. sit      C. sitting       D. from      E. sits         

19. ….. running?

      A. He is            B. Is          C. He         D. Is he         E. does he

20. Is ….. standing?

      A. they          B. he is         C. she is         D. I am        E. he


II. Put the verb in brackets into the correct form of the Present Continuous 
    Tense. (Masukkan kata kerja di dalam kurung menjadi bentuk
    yang tepat dari Present Continuous Tense).

                 Tom and his friends are busy this afternoon. Roland … (play) records in his room. Helen … (play) tennis with Alan. Tom and Linda … (take) pictures in the park. Betty is at the store. She … (buy) some new clothes. She wants to wear them today. Where are Mr. and Mrs. Cooper? They … (travel).

         …………………………………...…………………………………………………………………………..
………………………………………..……………………………………………………………………………..
………………………………………..……………………………………………………………………………..
………………………………………..……………………………………………………………………………..
………………………………………..……………………………………………………………………………..
………………………………………..……………………………………………………………………………..
………………………………………..……………………………………………………………………………..


III. Change the verbs underlined in the paragraph below into the 
     Present Continuous Tense. (Rubah kata-kata kerja yang digaris
     bawah pada paragraf di bawah ini menjadi The Present Continuous).


                 He eats his breakfast, opens his store, talks to and fixes watches in the morning. He eats his lunch and cleans a lot of watches in the afternoon. He closes his shop and goes home in the evening. What time does the clock say?         

                  ........……………………...………………………………………………………..…
........……………………...………………………………………………………..………………..
…………………………..……………………………………………………….…………………
……………………..……………………………………………………….....................................
………………………………………..……………………………………………………….……
…………………………………..……………………………………………………….................
                    


This is the end of The Present Continuous Tense tutorial. Good luck.

Jika Anda merasa dan berpendapat tulisan ini bermanfaat dan berdayaguna untuk dijadikan sebagai bahan studi (pembelajaran dan perbandingan), namun di sisi lain perlu adanya revisi atau perbaikan isi dan penampilan.... Agar setiap catatan dan tulisan ini lebih bermakna untuk kepentingan khalayak, melalui pesan singkat ini Penulis berharap ada pembaca yang ikhlas dan siap menyisihkan untuk donasi via link PayPal di bawah ini. Dengan tidak mengurangi rasa keikhlasan dan hormat penulis kepada Anda, pengunjung yang budiman dan dermawan, terima kasih atas partisipasi yang telah diberikan. Salam sukses selalu.


Referensi:
1. Thomson, A.J., & Martinet, A.V., A Practical English Grammar, Oxford University Press, 

    third edition, Oxford, 1990
2. Murphy, Raymond, English Grammar In Use, Cambridge University Press, six printing, New 

    York, 1988
3. Hornby, AS, Guide To Patterns And Usage In English, second edition, Oxford, 1975
4. Wishon, E., George, & Burks, M., Julia, Let’s Write English, American Book Company, 

    revised edition, New York, 1988
5. English Alfa Books 1, 2, 3 and 4, Houghton Mifflin Company, Boston, 1980
6. Allen, W. Stannard, Living English Structure – A Practice Book For Foregin Students, 

    P.T. Dian Rakyat – Longmans, second Dian Rakjat Impression, Djakarta, 1970
7. Dixson, Robeert J., Graded Exercises In English, Regents Publishing Company Inc., a new 

    revised edition, USA., 1971
8. Taylor, Grant, Mastering American English, McGraw – Hill Book Company, Inc., New York, 

    1956
9. John M. Echols, Hassan Shadily, Kamus Inggris-Indonesia, PT. Gramedia Jakarta, Jakarta, 

      2000
10. John M. Echols, Hassan Shadily, Kamus Indonesia-Inggris Cetakan XXIV, PT. Gramedia 

      Jakarta, Jakarta, 1990
11. Saefudin, A., Bunga Rampai EBTANAS Bahasa Inggris SMA, PT.Intan Pariwara, edisi 

      kedua, Klaten, 1988
12. Simanjuntak, Herpinus, Bahasa Inggris Sistem 52 M Jilid 1, Kesaint Blanc, Jakarta, 1989
13. Sudrajat, M.T., & Besari, Ismail, Pembahasan Metoda 2000 Soal Bahasa Inggris, 

      Penerbit M2S, Bandung, 1985
14. Wardiman, Artono, Drs., Buku Pelajaran Bahasa Inggris SMA I, II, III, Ganeca Exact, Bandung, 

      1988
15. http://www.englishclub.com/reading/proverbs-meaning.htm
16. http://www.tolearnenglish.com
17. http://www.iei.uiuc.edu/structure/Structure1/fieldadjs.html
18. http://www.englishbaby.com
19. http://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar
20. http://www.esl-library.com
21. www.english-portal.net


Tentang Penulis


Banyak selebaran, flash card, ringkasan, buku kecil maupun buku-buku lainnya yang memuat tatabahasa Bahasa Inggris yang menjelaskan tenses sebatas pada uraian singkat, bahkan mungkin tanpa penjelasan apalagi fungsi-fungsi, contoh-contoh dan evaluasinya. Oleh karena itu, tak pelak lagi tulisan Living English Tenses ini merupakan salah satu sumber referensi lengkap bagi mereka yang ingin menguasai dan memperdalam keenam belas tenses Bahasa Inggris. Penulis yang berlatar belakang dari SMA Negeri 1 Depok (1988) Jurusan Bahasa dan Budaya (A4) dan IKIP Bandung (sekarang UPI Bandung) Jurusan Bahasa Inggris (1991) menuangkan materi-materinya berdasarkan pengalaman-pengalaman menelaah dan belajar-mengajar sebagai praktisi Bahasa Inggris di beberapa sekolah baik SLTP, SLTA atau perguruan tinggi maupun lembaga-lembaga informal kebahasaan.


Sementara pengalaman yang pernah dipetiknya sewaktu di Lembaga Pendidikan Yayasan “Setia Negara” yaitu Lokakarya Pemantapan Kurikulum 1994 Sekolah Menengah Kejuruan (14-15 Januari 1995), Pusdiklat LPIA, Zero Defect Quality (9-12 Juni 2003) merupakan hal yang sangat membantu alur penulisan naskah yang mudah dipahami bagi pembacanya. Contoh-contoh kalimat yang diberikan juga cukup praktis yang merupakan petikan pengalaman karya komunikatif semasa masih sebagai Visa Section Staff, Embassy of Japan at Jakarta (1994-1995), Personnel & General Affairs Staff, Nissho Iwai Corporation in Jakarta Office (1995-2000), SMK Izzata, Wakasek Kesiswaan & Kurikulum, School Administration and Management, (2004-2007), dan Student Apprentice CoordinatorPractical English Course, English Instructor and Branch Manager/Vice Head of Depok Division (2005-2006).
  


Saat ini penulis aktif sebagai pimpinan manajemen di lembaga International English Instittute (IEI) for everyone beserta rekan-rekannya yang menangani pendidikan dan pelatihan Bahasa Inggris secara komunikatif bagi para pesertanya, di samping juga melayani permintaan penerjemahan teks atau buku berbahasa Ingris dari kliennya dan mengajar di salah satu SMU suasta di Jakarta.


Jika Anda merasa dan berpendapat tulisan ini bermanfaat dan berdayaguna untuk dijadikan sebagai bahan studi (pembelajaran dan perbandingan), namun di sisi lain perlu adanya revisi atau perbaikan isi dan penampilan.... Agar setiap catatan dan tulisan ini lebih bermakna untuk kepentingan khalayak, melalui pesan singkat ini Penulis berharap ada pembaca yang ikhlas dan siap menyisihkan untuk donasi via link PayPal di bawah ini. Dengan tidak mengurangi rasa keikhlasan dan hormat penulis kepada Anda, pengunjung yang budiman dan dermawan, terima kasih atas partisipasi yang telah diberikan. Salam sukses selalu.


0 komentar:

Posting Komentar

 
 

© Bluberry Template Copyright by AGA COLLECTION

Template by Blogger Templates | Blog-HowToTricks